Nieuw bij Lidl: veganproducten en meer vegetarische artikelen

Lidl breidt zijn aanbod uit op vraag van 1.500 consumenten

Vanaf 6 november voegt supermarktketen Lidl 10 vegan smeersalades aan zijn assortiment toe. Onder het merk "My Best Veggie" brengt Lidl ook 7 nieuwe producten, zoals salami en worst. "We reageren op de vraag van 1.500 consumenten", luidt het bij Lidl.

Een groeiende vraag bij consumenten

"In augustus hebben we een vegetarische week georganiseerd met enkele bijkomende vegetarische artikelen naast de promoties. Na deze actie hebben 1.500 consumenten ons via sociale netwerken en onze klantenservice gevraagd om ons aanbod van vegetarische producten uit te breiden, en om veganproducten te introduceren", aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl België.

Een gloednieuw assortiment veganproducten en 7 extra vegetarische artikelen

Lidl voorziet voor het eerst veganproducten in zijn vast assortiment. In totaal zullen er 10 verschillende veganistische smeersalades (o.a. courgette en curry, aubergine, tofu) verkrijgbaar zijn in de winkel. Het aanbod van vegetarische producten wordt uitgebreid met 7 nieuwigheden, zoals salami, frikandel of worst, en omvat nu 15 artikelen in totaal. De discounter brengt een kwaliteitsvolle selectie die symbool staat voor de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Consumenten kunnen inspiratie opdoen met een veertigtal vegetarische recepten op de website www.dekeukenvanlidl.be.