Matúš Gála wordt nieuwe CEO van Lidl België en Luxemburg

Ambitie om van Lidl de eerste keus retailer te maken

Matúš Gála neemt het roer over van Boudewijn van den Brand als nieuwe CEO van Lidl België en Luxemburg. Met meer dan 14 jaar ervaring bij Lidl, waarvan 5 jaar als CEO van Lidl Slovakije, start Gála op 1 mei aan deze nieuwe uitdaging.

Matúš Gála begon in 2008 als regionaal manager bij Lidl Slovakije na zijn studies aan de faculteit economie en management van de universiteit van Slovakije. Waarna bij de rol opnam van verkoopdirecteur om dan in 2015 aan de slag te gaan als regionaal directeur bij Lidl Litouwen. Sinds 2016 was Gála Algemeen Directeur van Lidl Slovakije.

"Lidl is in België en Luxemburg de voorbije 8 jaar, onder het leiderschap van mijn collega Boudewijn van den Brand, geëvolueerd naar een echte smart discounter die een sterke groei gekend heeft in de markt. Ik kijk er naar uit om aan dit succesverhaal een vervolg te breien. En van Lidl België en Luxemburg de "eerste keus" retailer te maken voor de klant, maar ook een top werkgever waar iedereen met goesting komt werken en met voldoening naar huis gaat", aldus Matúš Gála.

Boudewijn van den Brand startte zijn carrière 20 jaar geleden bij Lidl Nederland als management trainee, waar hij vervolgens de rollen op nam van distributiemanager en regiodirecteur. Sinds 2011 maakte hij deel uit van de nationale directie van Lidl België en Luxemburg als verkoopdirecteur om in 2014 de stap te zetten naar CEO.

"Mijn 20 jaar bij Lidl waren ongelooflijk boeiend. Dankzij een fantastisch team hebben we van Lidl België en Luxemburg een volwaardige supermarkt gemaakt. Dit is voor mij een mooi moment om even gas terug te nemen en de fakkel door te geven aan Matúš. Ik kijk met heel veel voldoening terug op mijn traject bij Lidl en wens iedereen met wie ik samenwerkte zowel binnen als buiten de organisatie te bedanken.” Boudewijn van den Brand, CEO Lidl België en Luxemburg.