Marjolein Frederickx wordt nieuwe CEO van Lidl België & Luxemburg

Ambitie om van Lidl de eerste keus retailer te maken

Marjolein Frederickx ​ neemt het roer over van Matúš Gála als nieuwe CEO van Lidl België & Luxemburg. Met meer dan 15 jaar ervaring bij Lidl, waarvan 8 jaar als CFO van Lidl België & Luxemburg, start Marjolein Frederickx ​ op 1 september aan deze nieuwe uitdaging.

Marjolein Frederickx begon in 2009 aan haar carrière bij Lidl België & Luxemburg. Ze vervulde verschillende posities binnen het bedrijf en volgde een executive MBA aan de Vlerick Business School. ​ Sinds 2017 is ze aan de slag als CFO van Lidl België & Luxemburg.

Marjolein Frederickx, nieuwe CEO: “Lidl heeft de afgelopen 2 jaar in België & Luxemburg onder het leiderschap van mijn voorganger, Matúš Gála, een verdere duurzame groei gekend in de markt. Ik kijk ernaar uit om de huidige strategie verder te zetten, die zowel een meerwaarde creëert voor onze klant als voor onze medewerkers en alle belangrijke stakeholders.”

Matúš Gála zal vanaf september 2024 de verantwoordelijkheid voor meerdere Lidl-landen, waaronder Lidl België en Luxemburg op zich nemen. Met zijn uitgebreide internationale ervaring zal Matúš Gála een sleutelrol spelen bij het vormgeven van de ontwikkeling van verschillende Lidl-landen.