Lidl wordt one-stop-shop voor jonge gezinnen dankzij uitbreiding vast babyassortiment

Onderzoek iVox geeft aan dat 1 op 2 Belgen het Lidl huismerk als nieuw voorkeursmerk verkiest

Om zijn positie van gezinssupermarkt te versterken, breidt Lidl het babyassortiment in de winkel permanent uit met producten van huismerken Lupilu en Cien én gekende A-merken. Lidl lanceert een eigen range babyvoedings- en babyverzorgingsartikelen onder het huismerk Lupilu.

Onderzoek iVox bevestigt

Lidl België liet door iVox een experiment uitvoeren waarbij jonge ouders de vraag kregen om artikelen uit het nieuwe Lidl baby gamma voor het eerst te gebruiken en te evalueren. 9 op 10 testpersonen liet zich zeer tevreden uit over de geteste items en vond ze even goed tot beter dan de vertrouwde producten. In de helft van de gevallen is het zelfs zo dat het huismerk van Lidl het nieuwe voorkeursmerk wordt.

Budgettair gezien zou de gemiddelde Belg met kids tot 44% per week besparen door babyproducten voortaan in Lidl aan te kopen. Uit het onderzoek bleek namelijk dat ouders per week en per kind ongeveer 22 euro uitgeven aan groeimelk, fruitpap, verzorgingsproducten, luiers en vochtige doekjes. Met eenzelfde verbruiksniveau zou de gemiddelde Belg per week per kind slechts 12,4 euro uitgeven bij Lidl. Omgerekend op jaarbasis is dit 508,3 euro per kind.

Babyassortiment

Het huidige productaanbod bij Lidl is al veelzijdig, en gaat van gezonde, verse voedingsmiddelen zoals fruit en groenten tot cosmetica en hygiëne- en verzorgingsartikelen. Dat gamma wordt nu permanent – niet alleen voor de ‘weekdeals’ zoals tot dusver vaak het geval was – aangevuld met onder meer hoogwaardige voedings- en verzorgingsproducten voor baby’s en zwangerschapsartikelen van huismerken Lupilu en Cien naast gekende merken zoals Olvarit, Nutrilon en Pampers. Ook het weekdealaanbod – dat erg populair is bij de klanten – wordt uitgebreid met onder meer kwaliteitskleding en hoogwaardige accessoires.

Nieuwe producten

Cien Babycrème  150ml € 2.49