Lidl wordt officiële partner van de UEFA Europa LeagueTM en UEFA Conference LeagueTM

Lidl, een van de meest toonaangevende supermarkten in Europa, kondigt trots haar nieuwe voetbalpartnerschap als officiële partner van de UEFA Europa League en de UEFA Conference League voor 3 jaar (van 2024 tot 2027) aan.

Als retailer erkent Lidl het belang van gezonde voeding en beweging voor de gezondheid van haar klanten. Sport maakt een belangrijk onderdeel uit van haar verbintenis op lange termijn om een actieve levensstijl en gezondheid te promoten. De voetbalcompetities van UEFA maken deel uit van de grootste sportevents ter wereld. Met de slogan “Samen één team” wil Lidl als Fresh Fruit Partner van beide competities haar consumenten aanmoedigen om actief te zijn en (toekomstige) fans inspireren. Lidl zal de fans op elk moment tijdens de voetbalcompetitie ondersteunen en een gezonde levensstijl promoten via reclame op tv, in het stadion en op commerciële displays. Lidl staat aan de zijde van de fans bij de grootste voetbaltoernooien in Europa door gezonde en verse voeding tegen lage prijzen gemakkelijk beschikbaar te maken.

Lidl Kids Team in heel Europa

Gedurende het partnerschap neemt Lidl haar eigen unieke Lidl Kids Team mee naar haar 30 Europese Lidl-landen. Het Lidl Kids Team is een exclusieve activatie die werd opgezet dankzij de samenwerking met UEFA waarbij kinderen tussen de 6 en 10 jaar de unieke ervaring krijgen om als officiële spelersmascotte aan de hand van een profvoetballer op het veld te lopen tijdens een van de competitiewedstrijden. Daarnaast zal Lidl gratis tickets voor de UEFA Europa League en de UEFA Conference League wegschenken om haar klanten en werknemers te inspireren een actieve levensstijl te onderhouden en topsport van dichtbij mee te maken.

Het aanleren van een gezonde en actieve levensstijl begint al vroeg in de kindertijd. Lidl geeft daarom speciaal aandacht aan haar marketingacties naar kinderen. Naast het aanbieden van een gezond assortiment, verwijdert ze animatiefiguren op de verpakkingen van ongezonde huismerkproducten. Ook toont de retailer geen ongezonde producten in marketingacties gericht aan kinderen.

Lidl was het meest zichtbare merk op UEFA EURO 2024TM

Het nieuwe partnerschap vloeit voort uit een succesvol UEFA EURO 2024TM waarbij Lidl de meest zichtbare merkpartner was tijdens het toernooi. Hierbij trok de retailer 16 miljoen nieuwe klanten aan in haar Lidl Plus-app en deelde 91 ton fruit in fruitbekers uit aan voetbalfans ter plaatse. Volgens onderzoek van YouGov was Lidl de meest opgemerkte merkpartner tijdens het toernooi met meer dan de helft (58%) UEFA EURO 2024TM kijkers die Lidl sneller dan alle ander partners aanduidden als merkpartner. Dat is een stijging van +32% ten opzichte van voor het toernooi.

Hendrik Van Wilderode (Directeur Inkoop & Marketing): “Wij zijn trots om UEFA Europa League en UEFA Conference League toe te voegen aan onze uitgebreide lijst van partners. Als bedrijf zijn we nauw verbonden met Europa. Lidl werd 51 jaar geleden geboren in het hart van Europa en is vandaag aanwezig in meer dan 30 landen. Daarnaast sluiten de kernwaarden van het partnerschap perfect aan bij onze internationale duurzaamheidsstrategie.”
Guy-Laurent Epstein (UEFA Marketing Director) voegt toe: “We zijn verheugd om voort te bouwen op ons succesvolle partnerschap met Lidl tijdens UEFA EURO 2024TM afgelopen zomer. Lidl is een van de toonaangevende foodretailers in Europa met een aanzienlijke internationale aanwezigheid. We zijn enthousiast om samen te werken en de dynamiek en levendigheid van het Europese voetbal nog meer naar de fans te brengen. Samen kijken we ernaar uit om een positieve maatschappelijke impact te creëren dankzij de kracht van voetbal.”

Over UEFA

UEFA is het bestuursorgaan van het Europese voetbal en een non-profitorganisatie die de populairste sport ter wereld ondersteunt en ervoor zorgt dat deze blijft floreren op alle niveaus van de 55 aangesloten bonden. Als onderdeel van haar betrokkenheid investeert UEFA 97% van haar inkomsten in voetbalgerelateerde activiteiten, projecten en initiatieven die zorgen voor de verdere ontwikkeling van de professionele sport voor mannen en vrouwen, jeugd, de amateursport en futsal.