Lidl verlaagt het suikergehalte van ontbijtgranen met 30%

Sinds 2008 werkt supermarktketen Lidl nauw samen met zijn leveranciers om het suikergehalte van ontbijtgranen jaar na jaar te verlagen. Vandaag bevatten 5 producten van het huismerk 'Crownfield' maar liefst 30% minder suiker in vergelijking met 10 jaar geleden. Daarnaast engageert het bedrijf zich om de hoeveelheid toegevoegde suiker en zout van deze huismerken tegen 2025 nog eens te verminderen met 20% ten opzichte van 2015. "Dit duurzame engagement is van toepassing op producten die vooral bij kinderen in de smaak vallen", stelt de discounter.

Een eerste initiatief dat zijn vruchten afwerpt: 375.800 kg minder suiker

Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl België: "Door de samenstelling van deze 5 producten te wijzigen hebben we sinds 2008 al 375.800 kilo uitgespaard. Dankzij een strengere selectie van de ingrediënten op basis van interne en externe tests hebben we bovendien de smaak van onze producten kunnen bewaren."

Een duurzaam engagement tegen 2025

Tegen 2025 wil Lidl de gemiddelde hoeveelheid toegevoegde suiker en zout in zijn huismerken met 20% verminderen ten opzichte van 2015. Dit duurzame engagement geldt met name voor producten die vooral bij kinderen in de smaak vallen, en is bedoeld om kinderen gezonder te leren eten.

100% Fairtrade chocolade in ontbijtgranen

In 2016 besloot de supermarktketen ook om zijn ontbijtgranen eerlijker te maken. Daarom bevatten alle ontbijtgranen met chocolade van het huismerk 'Crownfield' 100% gecertificeerde fairtrade cacao.

Aanbod