Lidl steunt Kom op tegen Kanker met ‘benefiets-actie’

Werknemers Lidl fietsen voor het goede doel

De medewerkers van Lidl hebben in september geld ingezameld met de benefiets-actie ‘Bike for Life’, een initiatief van Bike to Work. Voor elke fietsrit naar het werk heeft Lidl €1 gedoneerd aan Kom op tegen Kanker. De benefiets-actie bracht door Lidl en 32 andere bedrijven in totaal €48.260 op. Het ingezamelde bedrag gaat integraal naar de strijd tegen kanker.

In september hebben de Lidl werknemers gefietst naar het werk ten voordele van ‘Bike for Life’, een benefiets-actie van de Fietsersbond. De campagne wil werknemers aanzetten om te fietsen naar het werk met één motivatie; geld inzamelen voor de strijd tegen kanker. Van 1 t.e.m. 24 september sponsorde Lidl als werkgever de woon-werkritten van haar werknemers met telkens €1 per rit.

Samen met 32 andere bedrijven heeft Lidl in totaal maar liefst 267.600 km afgelegd, wat resulteert in €48.260 euro voor het goede doel.

Het volledige bedrag gaat naar de strijd tegen kanker. €23.895 is bestemd voor Kom op tegen Kanker. €11.091 zal worden geschonken aan het Oncologisch centrum van het UZ Brussel. Het resterende bedrag gaat naar eigen goede doelen die gekozen werden door bedrijven.