Lidl steunt Brood(doos)nodig met verkoop stickeractie ten voordele van De Warmste Week

Pimp je brooddoos met leuke stickers en help zo in de strijd tegen kansarmoede

Lidl steunt de stickeractie van Brood(doos)nodig ten voordele van de Warmste Week. Drie illustratoren (Sociaal Incapabele Michiel, Helen B en Mieke) hebben stickers ontworpen om brooddozen op te leuken. Vanaf 5 december zullen 3 soorten stickers te koop zijn in alle Vlaamse Lidl-winkels. Één stickervel kost 5 euro, de opbrengst gaat integraal naar De Warmste Week. Met de stickeractie willen Brood(doos)nodig en Lidl zoveel mogelijk geld inzamelen om de strijd tegen kansarmoede aan te gaan en lege brooddozen van jongeren te vullen.

Lidl gaat mee de strijd aan tegen kansarmoede en steunt de stickeractie van Brood(doos)nodig ten voordele van de Warmste Week. Brood(doos)nodig vroeg 3 illustratoren (Sociaal Incapabele Michiel, Helen B en Mieke) leuke stickers te ontwerpen om brooddozen te pimpen. De stickers zijn vanaf 5 december te koop in alle Vlaamse Lidl-winkels voor 5 euro per stickervel. De opbrengst van de verkoop van deze stickers gaat integraal naar het fonds van De Warmste Week.

Met deze actie willen Brood(doos)nodig en Lidl zoveel mogelijk brooddozen opleuken en daarbovenop hopen ze met de opbrengst lege brooddozen te vullen van jongeren die leven in kansarmoede.

Lidl en Brood(doos)nodig gaan samen de strijd aan tegen lege brooddozen

Lidl ging eerder dit jaar een partnership aan met Brood(doos)nodig. Samen gaan ze dit schooljaar de strijd aan tegen lege brooddozen. De supermarktketen schonk al financiële steun ter waarde van 30.000 euro aan de deelnemende scholen van het project, zodat er een gezonde maaltijd voorzien kan worden voor alle leerlingen wiens brooddoos al te vaak leeg blijft.

Brood(doos)nodig is een initiatief van Enchanté vzw, een non-profitorganisatie die mensen met elkaar verbindt. Samen met bedrijven, scholen, ambassadeurs en vrijwilligers zorgen ze voor een gezonde maaltijd voor élke leerling.

Honger op school

Een gezonde maaltijd is cruciaal om de dag door te komen. Dat is voor iedereen zo, zeker voor kinderen en jongeren. Op een lege maag lukt leren, spelen en je concentreren namelijk heel moeilijk. Toch is een goedgevulde brooddoos niet voor iedereen vanzelfsprekend. Cijfers tonen aan dat één op vier leerlingen met honger op de schoolbanken zit. Meer nog, ruim 43.000 kinderen in België krijgen dagelijks te maken met ongezonde of onvoldoende voeding, waardoor zij door extreme armoede geregeld minstens één maaltijd per dag overslaan. Dit blijkt uit recente cijfers van de kinderarmoedeorganisatie Stichting Pelicano.

​Het project Brood(doos)nodig wil komaf maken met honger in de klas én de thematiek rond voedsel ongelijkheid bespreekbaar maken.

De Warmste Week 2022

Het centrale thema van De Warmste Week 2022 is kansarmoede. Brood(doos)nodig is dit jaar één van de geselecteerde projecten van De Warmste Week.

Meer weten?

Meer informatie over VZW Enchanté en Brood(doos)nodig: enchantevzw.be/brooddoosnodig/.

Heb je vragen over de stickers, contacteer Lidl dan via onderstaande gegevens.

CSR