Lidl start met verkoop Covid-zelftesten

Vanaf 27 december verkrijgbaar in elke winkel voor €3,50 per stuk

Maandag start Lidl met de verkoop van Covid-zelftesten in haar filialen. De antigeenzelftesten van Lidl voldoen aan alle kwalitatieve en reglementaire voorwaarden van het Federaal Agentschap Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG). Lidl biedt de zelftesten aan tegen 3,50 euro per stuk en maakt ze met deze prijs toegankelijk en betaalbaar voor iedereen.

Vanaf maandag 27 december liggen de Covid-zelftesten ook in de winkelrekken van alle Lidl filialen. De antigeenzelftesten zijn te koop voor 3,50 euro per stuk.

De zelftesten voldoen aan alle regels en zijn goedgekeurd door het FAGG. Ze zijn vooral geschikt om hogere virale ladingen op te sporen en tonen aan wie meer besmettelijk is. Met het eindejaar in zicht wil Lidl de zelftesten toegankelijk en betaalbaar maken, zodat iedereen kan genieten van veilige feestdagen.

Isabelle Colbrandt, woordvoerster Lidl België: “We kregen voorbije weken steeds meer vragen van onze klanten naar de beschikbaarheid van zelftesten. Vandaar onze beslissing om de zelftesten nu ook op te nemen in ons assortiment. We bieden de antigeenzelftesten aan tegen een betaalbare prijs, zodat iedereen op een veilige manier nieuwjaar kan vieren.”

De zelftesten liggen samen met de mondmaskers en de desinfecterende handgel in de Covid-19-display bij de kassa. Sinds de uitbraak van Covid-19 verkocht Lidl België al meer dan een half miljoen mondmaskers en 53.000 flesjes desinfecterende handgel. De supermarktketen vervolledigt het assortiment beschermingsmiddelen nu met de Covid-zelftesten.