Lidl sluit deuren vroeger als Rode Duivels 8ste finales op EK spelen

Lidl wil zijn medewerkers de mogelijkheid geven om tijdens het EK de Rode Duivels live te zien spelen en zal daarom vanaf de 8ste finales zijn deuren vroeger sluiten. Er komen ook aangepaste sluitingstijden als de Belgen het tot de volgende rondes schoppen.

We hebben er lang op moeten wachten, maar een jaar later dan gepland is het zover: het langverwachte Europees kampioenschap voetbal gaat vanaf vrijdag 11 juni van start. Lidl wil al zijn medewerkers de kans geven om het EK live te kunnen volgen als de Rode Duivels spelen.

De supermarktketen zal daarom zijn deuren vroeger sluiten als de Belgen in de achtste finales al om 18 uur spelen. In de plaats van 20 uur, sluiten de winkels dan om 17.30 uur. Als de Rode Duivels nog verder doorstoten in het toernooi en al om 18 uur moeten spelen, komen er opnieuw aangepaste sluitingstijden op die speeldagen.

Isabelle Colbrandt, woordvoerster Lidl België: “De massale feestvreugde zoals we die tijdens het WK Voetbal zagen, zal er voorlopig nog niet inzitten. Het is wel duidelijk dat iedereen na dit bizarre coronajaar in de mate van het mogelijke toch naar wat sociale gezelligheid snakt. Daarom willen we onze medewerkers nu al de kans geven om zich te organiseren om samen met familie, vrienden of collega’s de Belgen tijdens het EK live te zien spelen. We merken immers dat het EK onder het personeel leeft. De pronostiek die we via onze personeelsapp organiseren, is een succes.  De medewerkers kunnen er een luxebarbecue voor hun volledige team winnen. In het verleden merkten we trouwens ook al dat het op dagen dat de Belgen speelden, erg rustig was in de filialen.”