Lidl opent 25 november gloednieuwe winkel in Pelt

Met gratis laadpunten voor elektrische wagens en fietsen en AED toestel aan de gevel

Warenhuisketen Lidl opent op woensdag 25 november een gloednieuwe winkel aan de De Koel nr 5 in Pelt. Met 1321 m² winkeloppervlakte is het nieuwe filiaal in de gemeente Pelt een pak groter dan de huidige winkel in Neerpelt, die ondertussen gesloten werd. Het hele team van Neerpelt verhuist mee naar de nieuwe locatie.

Pelt krijgt een gloednieuwe Lidl

Op woensdagochtend om 08u30 openen de deuren van de nieuwe Lidl. De winkel heeft een oppervlakte van 1321 mbiedt een assortiment van een 1.900 tal producten waarvan 90% eigen merken zijn. Daardoor beperkt Lidl de keuzestress bij de klant en zorgt het schaalvoordeel voor de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs.

De brede gangen zorgen voor een aangenaam ruimtegevoel. De geoptimaliseerde winkelinrichting in combinatie met de grotere oppervlakte zorgen voor optimale werkomstandigheden voor de medewerkers. Kortere looplijnen door het doordacht positioneren van de koelzones, de laad- en los  zone en de bakkerij zorgen er voor dat het winkelpersoneel veel vlotter aan de slag kan.

Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl: “De opening van deze nieuwe winkel past in de groeistrategie van Lidl in België. Naast het bouwen op nieuwe locaties worden zoals hier in Pelt oudere winkels vervangen door nieuwe die zorgen voor een aangename winkelbeleving voor de klant en een fijne werkplek voor de collega's.

Gratis laadinfrastructuur voor elektrische wagens en fietsen.

Dit nieuwe concept is uitgerust met tal van duurzame bouwtechnieken die er voor zorgen dat het energieverbruik tot een absoluut minimum beperkt wordt. Zo liggen op het dak 750 zonnepanelen, die o.a. de laadpaal met twee laadpunten voor elektrische wagens voedt. Deze snelladers staan gratis ter beschikking voor de klant, die tijdens het winkel de wagen kan inpluggen. Ook voor elektrische fietsen is er laadinfrastructuur voorzien in de fietsenstalling. In het totaal telt de parking 113 parkeerplaasten.

AED toestel aan de gevel

De Lidl in Pelt werd ook uitgerust met een Automatische Externe Defibrillator.

"Dankzij deze publieke AED toestellen kunnen klanten, passanten en buurtbewoners in geval van een plotse hartstilstand snel geholpen worden. Dit kan levens redden. De toestellen zijn daarom zo geplaatst dat, in geval van nood, ze dag en nacht toegankelijk zijn voor iedereen." aldus Isabelle Colbrandt.

Lokale producten

“Wij besteden uitzonderlijk veel aandacht aan lokale producten, wat steeds meer gewaardeerd wordt door onze klanten. We kopen onze groenten en fruit veelal rechtstreeks bij de telers, wat de versheid en kwaliteit ten goede komt. Zo is meer dan 50% van alle groenten en fruit is Belgisch, bij melk en vlees is dat aandeel bijna 100%. Ook de meeste van onze kazen en andere zuivelproducten zijn Belgisch, en dat aandeel blijft groeien.” aldus Isabelle Colbrandt.

Openingsuren

De nieuwe winkel is elke dag open van 8.30 uur tot 20 uur, op zaterdag tot 19 uur. Op zondag is de winkel gesloten.

Deze nieuwe locatie in Pelt vervangt de oude Lidl in Neerpelt.

Isabelle Colbrandt Hoofd corportate communicatie, Lidl België & Luxemburg