Lidl is voorbereid op de hittegolf

Dit weekend verdubbelt de supermarktketen zijn voorraad bbq-producten en wil ze 66% meer ijsjes verkopen.

Elk jaar maakt de supermarktketen Lidl bij een hittegolf vooraf afspraken met zijn leveranciers om actie te ondernemen voor zomerproducten. Deze samenwerking stelt de keten in staat voldoende voorraad in de winkel te hebben en aan de vraag van de klanten te kunnen voldoen. "Aan het begin van de week hebben we het barbecue-alarm laten afgaan zodat onze leveranciers op tijd konden leveren. Door snel te reageren, kunnen we alle bbq-referenties voor dit weekend verdubbelen", aldus de discounter.

Om ervoor te zorgen dat alle goederen op tijd kunnen worden geleverd, heeft Lidl ongeveer tien extra vrachtwagens voorzien in vergelijking met een normale week. "We zijn klaar om onze klanten in de best mogelijke omstandigheden te ontvangen, zodat ze zich kunnen verfrissen en genieten van zomerse momenten met hun familie of vrienden," legt Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België, uit.

De BBQ in het middelpunt van alle belangstelling

De discounter heeft aan het begin van de week contact opgenomen met zijn leveranciers om zijn voorraad bbq-referenties te verdubbelen. Van chipolata’s, varkensribbetjes, scampibrochettes tot de ​ groenten; er zijn zo'n 23 verschillende referenties beschikbaar voor bbq-liefhebbers.

IJsjes en ijsblokjes

Lidl voorziet 3 keer meer ijsblokjes in de winkels en een aanzienlijke ijsvoorraad (+66%) in vergelijking met een normale week.

Meloen en watermeloen zijn populair

Warm weer vraagt ook om vers, dorstlessend fruit. Lidl zal ook haar voorraad meloenen als watermeloenen verdubbelen. De winkel streeft 20.000 kg watermeloen per dag te verkopen.

Bubbels en rosé als aperitief

Mooi weer, dat is gezellig buiten aperitieven. De supermarkt heeft voor dit weekend een aanzienlijke voorraad (+141%) bubbels aangelegd. Ook de roséwijn is niet vergeten (+10%).

Goed gehydrateerd blijven en je beschermen tegen de zon

Om optimaal van dit zonnige weekend te genieten, blijft het belangrijk goed te hydrateren (+31% voor water) en jezelf te beschermen tegen de zonnestralen (+81% voor zonneproducten).

Aanbod