Lidl, de eerste supermarkt die haar folder verstuurt via WhatsApp

Het merk blijft volop inzetten op digitalisering

Lidl versterkt haar digitale communicatie door de promotiefolder via WhatsApp aan te bieden. Hiermee is Lidl de eerste supermarkt die haar promo's via deze applicatie naar haar klanten verstuurt, als de klant daar zelf achter vraagt. De discounter blijft het verdelen van papieren folders afbouwen en zet met dit nieuwe initiatief verder in op digitalisering.

Vandaag gebruiken 3 op 4 Belgen regelmatig de WhatsApp-applicatie, een kans voor Lidl om haar klanten via deze digitale technologie te bereiken en zo de verspreiding van de gedrukte huis-aan-huis folder verder af te bouwen.

Isabelle Colbrandt, woordvoerster Lidl: "We weten dat promoties meer dan ooit relevant zijn voor de consument. Bovendien gebruiken onze klanten steeds meer digitale kanalen om op zoek te gaan naar die interessante kortingen. Door deze nu ook via WhatsApp aan te bieden, maken we hen het leven gemakkelijker. Natuurlijk alleen als de klant dat zelf wenst."

Dat de klant meer en meer kiest voor digitale communicatie blijkt ook uit het aantal Lidl Plus gebruikers. Op twee jaar tijd verdubbelde dat aantal. Op vandaag telt de applicatie meer dan een miljoen gebruikers. Lidl Plus is de digitale "spaarkaart" van Lidl, die wekelijks extra promoties aan de klant biedt.

In mei kondigde het merk aan dat het stopt met het versturen van folders in papieren versie in de gemeenten Namen, Luik, Antwerpen en Gent, ofwel 10% van zijn productie. De evaluatie van dit proefproject in de komende maanden zou kunnen leiden tot de toevoeging van nieuwe gemeenten aan deze digitale transitie.

Conso
WhatsApp | Lidl.be
Ontvang de Lidl-folder via WhatsApp. Schrijf je in en krijg de nieuwe folder wekelijks toegestuurd.
www.lidl.be