Lidl breidt Veggie en Vegan assortiment verder uit

De retailer speelt hiermee in op het groeiend aantal flexitariërs

Door het bestaande assortiment uit te breiden met 11 nieuwe producten waarvan 7 veggie en 4 vegan vindt de klant, die op zoek is naar een vleesvervanger, ondertussen meer dan 30 verschillende producten. Daarnaast zijn er ook nog tal van vegan spreads als broodbeleg. De verdere uitbereiding van dit segment speelt in op de groeiende vraag van een groter wordende groep vegetariërs en flexitariërs.

Vleesconsumptie daalt al jaren

Een groeiende groep vegetariërs, veganisten en vooral flexitariërs draagt bij tot een dalende vleesconsumptie in België voorbije jaren. De grootse motivatie om minder vlees te consumeren is de positieve impact op het milieu. Voor de 55-plusser speelt de gezondheid de grootste reden. Een op vier Belgen jonger dan 34 jaar eet minstens drie keer per week vegetarisch. Bron: Eva vzw

Uitgebreid vegan en veggie aanbod

“Niet alleen de vraag naar veggie producten neemt toe, ook de vraag naar vegan stijgt. Daarom breiden we het bestaande assortiment uit met 11 nieuwe vleesvervangers. We willen een grotere variatie aanbieden in dit segment, vooral omdat de klant aangeeft wekelijks te kiezen voor een vleesvervanger.” Aldus Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl. Met deze nieuwe referenties biedt de smart discounter een uitgebreid assortiment aan.

Variatie in het assortiment

De nieuwigheden zijn heel divers. In het vegan segment komen er onder andere falafel balletjes en schnitzels bij. En vegetariërs kunnen proeven van een carré op Toscaanse wijze, een spinazie-kaas rondo, een kaasschnitzel, groenteballetjes of mini deluxe burgers. Hiermee wordt het assortiment huismerken in dit segment fors uitgebreid en verder aangevuld met merken. De prijzen van deze nieuwigheden variëren van 1.49 tot 3.30 euro per referentie.

En voor de klant die op zoek is naar inspiratie, worden er nieuwe vegetarische recepten aangeboden op www.dekeukenvanlidl.be