Lidl blijft Peter Genyn ook voor Paralympische Spelen 2021 steunen

Rolstoelatleet Peter Genyn kan zeker tot de zomer van 2021 blijven rekenen op de financiële steun van supermarktketen Lidl. Nu de Paralympische Spelen door het coronavirus met een jaar zijn uitgesteld, was het voor Peter Genyn even onzeker hoe hij de periode tot de Spelen financieel zou overbruggen, want materiaal en niet delegatie-stages met de bijhorende begeleiding moet hij blijven betalen en dat kan enkel met de hulp van sponsors.

De paralympisch kampioen op de 100m en 400m rolstoelatletiek heeft drie jaar lang fulltime naar Tokio 2020 toegeleefd. Trainingen, voeding en uitgestelde vakanties: alles stond in het teken van de Paralympische Spelen. Het uitstel is zowel fysiek, mentaal als financieel een opdoffer voor Genyn. Dat Lidl nu bevestigt dat het Peter Genyn zal blijven steunen, neemt al een groot deel van die zorgen weg.

“Dit jaar wordt geen goedkoper jaar, omdat ik er al belangrijke stages heb opzitten en ik moet blijven trainen tot volgend jaar zullen er kosten bij komen. Ik ben dus zeer dankbaar dat Lidl mij zal blijven sponsoren tot de Spelen 2021 en dat ze me hiervoor spontaan gecontacteerd hebben. De zekerheid van deze ondersteuning in zo’n moeilijke periode is heel welkom. Want naast fysiek blijft het mentaal ook heel lastig. Ik hoop alvast dat mijn andere sponsors ook volgen, want ik wil zo graag opnieuw goud pakken op de Spelen.”

Peter Genyn, titelverdediger op de 100m en 400m T51

“We zijn heel trots op de gouden medaille die Peter in Rio heeft behaald en keken uit naar zijn nieuwe prestaties in Tokio. Nu de Olympische Spelen met een jaar zijn uitgesteld, was het voor ons vanzelfsprekend om hem te blijven steunen tot deze nieuwe datum. We konden het vele werk dat hij de voorbije maanden en jaren al heeft verzet niet zomaar verloren laten gaan. We vonden het belangrijk om hem onze blijvende steun zo snel mogelijk mee te delen, zodat hij met een geruster hart kan blijven trainen en zich kan focussen op de fysieke uitdaging.”

Isabelle Colbrandt, woordvoerder van Lidl