Lidl opent 4 nieuwe winkels in de regio Brussel en creëert zo 50 nieuwe jobs

Binnenkort wordt het mogelijk om te winkelen bij Lidl in nieuwe gemengde projecten in het midden van Brussel. De supermarktketen zet zijn expansie in de Brusselse regio voort met de opening van 4 nieuwe winkels in Jette, Schaarbeek en Anderlecht. Al deze projecten zullen een positieve impact hebben op de tewerkstelling: de keten wil 50 nieuwe medewerkers aanwerven. De winkels zullen groter zijn, met meer licht en ruimte dan de bestaande winkels. “Door gemengde projecten te bouwen, spelen we in op de vraag naar zowel voeding als huisvesting”, legt Stéphanie Smeets uit, Lidl’s teamleider expansie in Brussel. “We zullen daarom nieuwe winkels openen in dichtbevolkte stedelijke gebieden. Zo wordt het mogelijk om op dezelfde plek te wonen, werken en winkelen.”

Lidl opent de komende maanden vier nieuwe winkels in de regio Brussel. De werken aan de vestigingen in Jette en Schaarbeek zijn al ver gevorderd, terwijl de werken aan de winkel in Anderlecht net begonnen zijn.

Stéphanie Smeets, Lidl's teamleider expansie in Brussel: “We hebben ervoor gekozen om onze nieuwe winkels in de Brusselse regio te bouwen als onderdeel van een gemengd bouwproject om zowel aan de vraag naar voeding als aan de vraag naar huisvesting te voldoen.

Een 28e Lidl-winkel in de Brusselse regio in Jette

In Jette bouwt Lidl een voormalige drukkerij om naar een gemengd project met een winkel van 1.579 m² en 141 studentenwoningen. Er zal ook een ondergrondse parking van twee verdiepingen (140 plaatsen) beschikbaar zijn voor klanten. De winkel gaat open in februari 2025.

Niet EEN maar TWEE nieuwe Lidl-winkels in Schaarbeek

In 2022 gaf de gemeenteraad zijn goedkeuring aan het project om de voormalige basisschool te verbouwen. De nieuwe Lidl-winkel komt in de Capronnierstraat en neemt de plaats in van de bestaande winkel in de Waelhemstraat. De bouwwerkzaamheden gaan door en de opening van de winkel, van 900 m² grondoppervlakte, is gepland in het voorjaar van 2025. Er komt een parkeergarage met 58 ondergrondse plaatsen. Het gaat om een gemengd gebouw met 82 appartementen en een gemeenschappelijke tuin.

Het tweede project wordt gebouwd aan de Britsierslaan en zal klanten verwelkomen bij de start van het academiejaar in 2025. Opnieuw heeft de supermarktketen gekozen voor een gemengd project, waarbij een winkel van 1.250 m² gecombineerd wordt met 49 appartementen. Een parking met 100 plaatsen biedt klanten eenvoudig toegang tot de winkel.

Een tweede gemengde project in Anderlecht

In de Pierre Marchantstraat wordt een van de eerste Lidl-winkels in België volledig afgebroken en heropgebouwd. Dit grote project omvat een Lidl supermarkt met 1.741m² verkoopoppervlakte op de begane grond, 128 parkeerplaatsen en 43 nieuwe appartementen op de eerste verdieping en naast de winkel. De bewoners zullen ook een aangelegd groen dak delen. Dit nieuwe gebouw voor gemengd gebruik demonstreert Lidl's vermogen om winkels te ontwerpen die geïntegreerd zijn in de stedelijk omgeving van de hoofdstedelijke gemeenten. Het gebouw is ook voorzien van duurzame technologieën om het energieverbruik te minimaliseren, zoals fotovoltaïsche panelen, een groen dak en water- en warmteterugwinning. Er komen ook oplaadpunten voor elektrische auto's en fietsen. De winkel opent begin 2027 en wordt de grootste Lidl-supermarkt in België.

Een tijdelijke winkel in Anderlecht tijdens de werken

Deze tijdelijke winkel bevindt zich op de Bergensesteenweg en heeft een verkoopoppervlakte van 722 m² en een parking met 49 plaatsen. De supermarkt blijft open tijdens de werken om te voldoen aan de voedingsbehoeften van de inwoners van Anderlecht.

Een uitgebreid assortiment met de focus op verse en lokale producten

Lidl biedt dagelijks een vast assortiment van 2.400 producten. “We breiden ons assortiment verse en lokale producten voortdurend uit. We besteden bijzondere aandacht aan lokale producten, die gewaardeerd worden door de Belgische consument”, besluit Isabelle Colbrandt, woordvoerster van Lidl België.

Anderlecht

Schaerbeek - Avenue Britsiers