Lidl blijft groeien in Brussel

Het merk investeert 35 miljoen euro in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en creëert 65 nieuwe banen

In 2018 breidt de supermarktketen haar aanwezigheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest uit met drie nieuwe winkels: Schaarbeek, Molenbeek en Anderlecht. De supermarkt van Sint-Agatha-Berchem wordt verbouwd. Dit zal voor ongeveer 65 nieuwe banen zorgen. Het merk wil in België elk jaar tien nieuwe winkels openen en tien vestigingen renoveren.

Sébastien Segers, Senior Expansion Manager bij Lidl: “De uitbreiding in Brussel past in de groeistrategie van Lidl in België. Alleen al in februari openen we drie nieuwe verkooppunten: ons eerste gemengde bouwproject in Molenbeek, een tweede gloednieuwe supermarkt in Schaarbeek en de grootste winkel van Lidl in Brussel (na de verbouwingswerken) in Sint-Agatha-Berchem. Bovendien gaan we begin oktober aan de Albert I-square in Anderlecht van start met een tweede gemengd project.” In totaal investeert Lidl in 2018 35 miljoen euro in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De vier nieuwe projecten onder de loep:

De grootste Lidl van Brussel in Sint-Agatha-Berchem

Het merk heeft in Sint-Agatha-Berchem aan zijn winkel gewerkt om de verkoopoppervlakte te verdriedubbelen. Met 1531 m² wordt de supermarkt aan de Zelliksesteenweg de grootste Lidl van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Door deze uitbreiding is het voor de klanten aangenamer winkelen: de commerciële presentatie is duidelijker, de producten zijn gemakkelijker terug te vinden, de circulatie in de winkel en rond de kassa is geoptimaliseerd en er werd een parkeerterrein met 63 plaatsen aangelegd. De winkel opent op 20 februari zijn deuren.

Vierde winkel van Lidl in Molenbeek: het eerste gemengde project in Brussel

In de dichtbevolkte gemeente Sint-Jans-Molenbeek (meer dan 95.000 inwoners) opent Lidl een vierde supermarkt, in de Delaunoystraat. De nieuwe winkel beschikt over een verkoopoppervlakte van 905 m² en 50 parkeerplaatsen. Dit project omvat ook de bouw van 21 nieuwe appartementen aan de Ransfortstraat en de Onafhankelijkheidsstraat. Sébastien Segers: “Met onze aanpak willen we op een zinvolle manier een plek vinden in het stadsweefsel. Deze nieuwe benadering – een gemengd project met handelsruimte en woningen – komt op een positieve manier tegemoet aan de verwachtingen van de overheid en de buurtbewoners.” In het gebouw worden bovendien duurzame technologieën toegepast die het energieverbruik tot een minimum moeten beperken:

• 168 zonnepanelen, die voldoende elektriciteit leveren om 10 gezinnen een jaar van stroom te voorzien;

• Opvangen van afwatering;
  • Laadpunten voor elektrische auto's en fietsen.

De winkel opent op 21 februari zijn deuren.

Een tweede winkel in Schaarbeek

Lidl investeert in de Wijnheuvelenstraat in een gloednieuwe supermarkt. Dit wordt de tweede winkel van de keten in Schaarbeek. Het gebouw werd verbouwd en heeft voortaan een verkoopoppervlakte van 747 m². Vlak bij de winkel ligt een parkeerterrein met 28 plaatsen voor de klanten. Buiten de openingsuren mogen ook de buurtbewoners er parkeren. De winkel opent op 23 februari zijn deuren.

Een tweede gemengd project op de locatie van de vroegere Renault-garage van Anderlecht

Dit belangrijke project aan de Albert I-square, op de plek waar vroeger de Renault-garage te vinden was, omvat een winkel van Lidl met een oppervlakte van 1300 m² op de benedenverdieping, 91 parkeerplaatsen en 19 nieuwe appartementen op de bovenverdieping. De bewoners zullen bovendien kunnen genieten van een gemeenschappelijk groendak. Met dit gemengde nieuwbouwproject toont Lidl dat het supermarkten kan inpassen in het stadsweefsel van de hoofdstad. In het gebouw worden bovendien duurzame technologieën toegepast die het energieverbruik tot een minimum moeten beperken:

• 200 zonnepanelen, die voldoende elektriciteit leveren om 12 gezinnen een jaar van stroom te voorzien;

• Opvangen van afwatering;
  • Laadpunten voor elektrische auto's en fietsen.

De winkel opent in oktober zijn deuren.

Lidl groeit ook op nationaal niveau

De uitbreiding in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest past in de groeistrategie van Lidl in België. Het merk wil elk jaar tien nieuwe winkels openen en tien vestigingen renoveren. De discounter is constant op zoek naar nieuwe medewerkers voor zijn winkels, maar ook voor de IT-afdeling, de afdeling 'uitbreiding' en de personeelsdienst.  Voor het einde van 2020 zal Lidl 1.500 nieuwe medewerkers aanwerven. De vacatures zijn te vinden op www.werkenbijlidl.be.

Winkelopeningen