Gezond terug naar school bij Lidl: gratis fruit tijdens het winkelen

Proefproject in 19 Lidl winkels

Lidl biedt in 19 filialen gratis fruit aan tijdens het winkelen. Kinderen kunnen zich, net voorbij de ingang, bedienen van een appel of peer. Met deze portie extra vitaminen wil Lidl bijdragen tot een gezonde levensstijl. In de toekomst zal elke nieuwe winkel uitgerust worden met zo een fruitstandje.

Meer fruit eten

De Gezondheidsenquête 2013 geeft aan dat van de Vlaamse kinderen (6 tot 14 jaar) 1 op 4 dagelijks de aanbevolen hoeveelheid fruit eet. Vlaamse kleuters eten gemiddeld 113,13 gram fruit per dag tegenover de aanbeveling van 125 gram. Twee derde eet niet elke dag groenten en zes op de tien eet zelfs niet 1 stuk fruit per dag.*

Isabelle Colbrandt, woordvoerder Lidl: "Door in onze nieuwe winkels een gratis appel of peer aan te bieden kan Lidl een steentje bijdragen tot een gezondere levensstijl."

*Cijfers van het Vigez (Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie)

Een fruitdisplay in elke nieuwe winkel

Lidl lanceert dit initiatief in 19 bestaande winkels in België. Deze 19 filialen hebben een grotere oppervlakte en bieden de mogelijkheid om een extra display te plaatsen naast de groenten- en fruitafdeling. Ook in alle nieuwe Lidl winkels zullen kinderen in de toekomst kunnen genieten van een gratis appel of peer.

19 deelnemende filialen:

Geel